Als fervente unboxing -fan, verzamelaar & knutselliefhebber, kregen mijn mini-me en ik de kans om een item uit de serie 2 lijn van Miniverse’s Make It Mini Lifestyle™ te ontdekken. Gelijk uit school ging dochterlief er graag mee aan de slag, waarbij een vriendinnetje ook met haar neus in de boter viel. Ze waren er enorm enthousiast over, dat ik ze samen creatief liet zijn. Ze zijn er de hele middag mee in de weer gegaan en hadden pret voor tien…

In de reviewkit zat een aquarium van de allereerste lifestyle miniverse collectie. Het drankje en de taart is van de make it mini food series, de diner (taart) en de series 2 cafe lijn van make it mini food. Verzamelen maar!

Miniverse’s Make It Mini Lifestyle™

Miniverse is een compleet nieuw speelgoed concept uit de koker van MGA, dat de wereld van verzamelen en knutselen met elkaar verweeft. Met een reviewkit met verschillende producten uit de vorige series zat een gloednieuwe Make It Mini Lifestyle™ aquarium! We gingen gelijk op ontdekking uit! Ik vroeg de meiden om er een korte video van te maken dat resulteerde in 1,5 uur beeldmateriaal. Heerlijk om als moeder te bekijken, maar heb het voor de lezers toch maar even wat ingekort..

Miniverse's Make It Mini Lifestyle™
Miniverse’s Make It Mini Lifestyle™

De Magie van Miniverse’s Make It Mini Lifestyle™

Miniverse heeft een geheel eigen benadering van lifestyle-miniverzamelobjecten gecreëerd waarbij de serie 2 lijn me heeft verrast. Deze serie biedt meer dan 60 unieke Make It Mini Lifestyle™ minaturen, ook wel verpakt in een bol. Deze zit vol kleinere verpakkingen, materialen en accessoires waar ze hun eigen miniatuurdecoraties en lifestyle voorwerpen mee kunnen maken. Zo had mijn dochter het aquarium waar ze fanatiek mee aan de slag ging.

Miniverse's Make It Mini Lifestyle™

Van miniatuur-aquariums met kleine vissen, tot mini-cactussen met minizakjes aarde. MGA heeft overal aan gedacht. Het beste deel is toch wel dat elke verpakking een verrassing is, wat het plezier van het uitpakken nog groter maakt.

Het Bouwproces

Een van de hoogtepunten van de Make It Mini Lifestyle™, naast het unboxen, is het knutselen. Elke verpakking wordt geleverd met een verzamelgids en een instructiekaart waarmee je je miniatuur stap voor stap kunt maken. Het is als het oplossen van een puzzel, maar dan met een eindresultaat dat je vol trots aan iedereen kunt laten zien. Zelfs als je nog nooit eerder met miniatuurknutsels hebt gewerkt, zul je merken dat de instructies duidelijk en gemakkelijk te volgen zijn. Beide meiden heb ik nergens mee hoeven helpen en ze hadden pret voor tien.

Als de miniatuur klaar is, kan het onder uv-licht geplaatst worden om de hars te laten uitharden. Dit zorgt ervoor dat je verzamelobject stevig en duurzaam is. Het is echt geniaal bedacht!

Meer Plezier met Miniverse

En tsja het smaakt wel naar meer, want de miniaturen zijn allemaal “zo cute” aldus mijn dochter. Van kleine plantenpotten tot aquariumkiezels en namaakkaarsenwas, deze mini-accessoires zijn even schattig als verzamelbaar.

Miniverse's Make It Mini Lifestyle™

Conclusie

Miniverse’s serie 2 lijn van Make It Mini Lifestyle™ is een combinatie van knutselen en verzamelen waarbij het verrassingselement wel het leukste is. Het creatief bezig zijn is vervolgens onwijs leuk en het eindresultaat is tof. Of je nu een ervaren verzamelaar bent of gewoon op zoek bent naar een creatieve bezigheid, de Miniverse serie 2 lijn zal kindjes vanaf 8 jaar zeker plezieren en creatief bezig houden.

Ben je klaar om je eigen minilifestylewereld te creëren? Verzamel alle mini’s uit serie 1 van Make It Mini Lifestyle™ en dompel jezelf onder in de betoverende wereld van Miniverse.

Miniverse's Make It Mini Lifestyle™
Belangrijk: de creaties zijn NIET eetbaar, maar het plezier en de voldoening die je uit Miniverse haalt, zijn absoluut onweerstaanbaar.