Delen vinden we super lief

Afgelopen zaterdag vond het jaarlijkse Hockeyween & Fright Night plaats bij Hockeyclub AMHC dat een avond werd om nooit te vergeten! Vanaf het moment dat de eerste kinderen arriveerden tot de laatste schrikmomenten tijdens de avond voor de oudere jeugd, was het een aaneenschakeling van spanning, plezier en Halloween-magie. Zelf had ik de eer om de middag én avond op beeld vast te leggen zodat sponsoren een kijkje achter de schermen konden nemen. Met mijn camera ging ik op pad zodat sppnsoren, ouders en twijfelaars met eigen ogen kunnen zien hoe fantastisch het was en waar ze hun steentje aan hebben mogen bijdragen.

Sprookje met een twist: Hockeyween & Fright Night bij AMHC

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

De insteek van dit jaar – sprookjes met een twist – was geniaal uitgewerkt. In de middag startten de allerjongste bezoekers met een avontuurlijk pad voor de allerkleinsten. Geen enge maskers, maar scene na scene werd een wonderlijk verhaal uitgebeeld. Zo kwamen we Kapitein Blauwbaard tegen, gevolgd door gekke clowns die Sneeuwwitje uitbeeldden in hun witte pakken.

Peter Pan en Kapitein Haak doken op in een hoek van Neverland, en niet veel later stonden we oog in oog met Roodkapje, haar oma, en de jager in een spannend bos. Maar de verrassing van de avond was toch wel de prachtige heks, Cruella, die met flair kinderen ontvoerde in de kofferbak van haar auto, en even verderop stapten we het verhaal van Repelsteeltje binnen. Elke scène was prachtig uitgewerkt, met oog voor detail in kostuums, decor, en rekwisieten. Echt een magisch avontuur waarna er uiteraard ook nog gehockey werd

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

De middag begon met de jongere kinderen en sloot af met oudere griezelfans tot en met 12 jaar oud. Ze volgden een route vol grappige en spannende momenten, maar alles binnen het kader van plezier, zodat iedereen heerlijk kon slapen. Bovendien liepen er begeleiders mee die alle kinderen goed in de gaten hielden. Plezier stond ten alle tijden voorop! ’s Avonds werden de acts griezeliger en serieuzer ingestoken met Fright Night voor de oudere teams tot en met JO14.

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

De spanning werd opgevoerd en er kwamen meer schrikmomenten, met perfecte kostuums, maskers, verrassings effecten en donkere hoekjes waar onverwacht iets engs tevoorschijn kwam. De organisatie had dit keer echt uitgepakt, waardoor het voelde alsof je middenin een professioneel Halloween-event zat. Echt een diepoe buiging voor de organisatie, acteurs en vrijwilligers!

Diepe buiging

Een enorme shout-out naar alle vrijwilligers, acteurs en betrokkenen die al wekenlang hebben bijgedragen aan het succes van Hockeyween & Fright Night op AMHC! Dankzij hun tomeloze inzet, doorzettingsvermogen, voorbereiding, en aanstekelijk enthousiasme werd het een geweldige avond vol plezier en spanning. Wat is er een tijd gestoken in de verhaallijnen, de opbouw van het evenement, de administratieve uitdagingen met veel verschillende wensen en heel veel aanmeldingen, tot de veilige hand om vast te houden als het de kids toch té eng werd: wat een fantastische prestatie! Hulde aan alle vrijwilligers!

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

Jong en oud had de hele dag een glimlach op zijn gezicht, dit was een groot succes! en toen ik de laaste ronde had vastgelegd ging ik ook snel huiswaarts om mijn eigen vampiertjes in bed te leggen. Ze waren uitgekletst, uitgegild en moe van de vele indrukken. “Stiekem waren sommige scenes toch wel een beetje eng hoor mama” , fluisterde mijn dochter halfslapend in mijn oor toen ik haar toestopte. “Maar de jongens gilden net zo hard als ik!’ grinnikte ze. Het is duidelijk dat Hockeyween een prachtige AMHC-traditie is waar verbinding, gezelligheid en het ultieme clubgevoel naar boven drijft. We kunnen niet wachten op volgend jaar!

Hockeyween & Fright Night bij AMHC

Marjolein

Volg je ons als op Facebook | Tiktok |Instagram | Pinterest | Youtube We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat