ZVE1L vlog camera

Een influencer ben ik niet, wel schaar ik mezelf onder de sterke contentcreators die gaandeweg een sterk platform heeft opgebouwd met een groot online bereik. En dan wil je ook met de tijd meegaan en mezelf professioneel in de markt zetten. Van onze gezins uitjes, de persreizen en premieres maak ik regelmatig een aftermovie die wel echt scherper gemaakt mogen worden. Ja, ja… We zijn voor een echte ZVE1L vlog camera gezwicht en niet zo maar eentje… een compact, licht model waar de real-deal vloggers lyrisch over zijn.

ZVE1L Vlog camera

Het is tijd om serieus materiaal aan te schaffen om als contentcreator professioneel te kunnen filmen. Ik volg al een tijdje professionele creatievelingen waar ik veel van leer. Dat gaat uiteraard niet zonder een goede (vlog)camera. Om goed voor de dag te komen ben ik gezwicht voor de ZVE1L Vlog camera van Sony. Met deze geavanceerde camera ben ik zelfs vloggen leuk gaan vinden en ben ik inmiddels onafscheidelijk met deze geavanceerde camera. Enerzijds omdat ik nog veel te leren heb, anderzijda omdat zo’n compacte lichtgewicht een zwaargewicht in output blijkt te zijn!

ZVE1L vlog camera

En aangezien ik (nog) geen camera pro ben, is het ook fijn dat het een dummy proof camera is. Met de Sony ZVE1L Vlog camera maak je echt in een handomdraai prachtige video’s met professionele kwaliteit. Ik deel dan ook graag mijn bevindingen in dit blog.

De ZVE1L vlog camera

ZVE1L vlog camera

De ZVE1L is een compactcamera met een geavanceerde full-frame sensor waarmee je opnamen kunt maken in 4K 60p. Je wordt gelijk overtuigd van de kracht van Al bij het gebruik van deze camera. Je kunt iedereen nu echt goed in beeld krijgen dat je via het draaibare schermpje kunt checken dat bovendien een touchscreen is. En zelfs als er snelheid in zit, blijft het scherp. Of het nu om dieren, auto’s, of sportende kinderen gaat.

Kracht van AI

Dankzij de speciale AI-chip heeft de camera dus zeer geavanceerde autofocusfuncties waardoor je beelden altijd haarscherp zijn. Dit is echt een aanwinst. Nieuwe functies op de camera zoals automatische framing en frame stabilisatie zorgen ervoor dat je onderwerp naast stabiel, ook in het midden van het beeld wordt weergegeven.

Volledige creative vrijheid met de Sony ZV-E1 Content Creators camera waarmee je prachtige cinematografische content creëert dankzij de professionele fullframe 4K 60p beeldkwaliteit

Cinematische beelden

Deze camera is gemaakt om hoogwaardige beelden mee te creeren, zelfs in full HD bioscoopkwaliteit. Ook kun je kiezen voor de vloginstellingen van S-Cinetone waarmee je adembenemende beelden maakt die helemaal passen bij de setting. Alsof ze vers uit de bioscoop komen! Ook kun je kiezen uit 3 standaard kleurprofielen en hierdoor makkelijk cinematische beelden maken. Zo maak je bijvoorbeeld met het Gold profiel de kleuren in jouw video wat warmer. Afgelopen dagen heb ik veel mogen experimenteren en zal dan ook snel mijn beelden met jullie delen.

De kwaliteit van de content gaat bovendien nog een niveautje hoger dankzij handige functies zoals een bokeh-switch waarmee je de achtergrond onscherp maakt. Ideaal als je je in een drukke omgeving bevind. De product vitrine functie is dan weer ideaal als je een product wilt reviewen en deze scherp wil weergeven zoals bij een sieraad.

Het draaibare touchscreen vind ik zelf een aanwinst waardoor het vloggen gemakkelijker wordt dan ooit. Samen met de tally light wordt het je onwijs gemakkelijk gemaakt om te vloggen en om professionele content te creëren.

In full hd maak je vloeiende beelden met 120 frames per seconde. Je kunt ze bovendien vertragen tot vloeiende slow motion beelden in de nabewerking.

Gemaakt voor video

Een van onze nieuwste functies, de focus breathing compensatie, zorgt ervoor dat beeldhoek veranderingen worden geëlimineerd wanneer er wordt scherpgesteld op verschillende afstanden (Bij een Sony-lens). Daarnaast kun je ook je eigen LUT importeren, zodat je snel het eindresultaat kunt bekijken.

SEL50F14GM – DI (Lens), sony, vlogcamera, blogger, de beste vlog camera, camera lens, ZVEIL canera, vlogcamera, sony
Vloggers kunnen een groot aantal accessoires gebruiken tijdens opnamen, zoals hoogwaardige externe microfoons en gebruiksvriendelijke handgrepen voor vloeiende opnamen met één hand

Vertrouw op stabiel camerawerk

Bij de volgende fotografie terminologie die ik op de Sony website kon vinden, moest ik mijn kennis bijschaven, maar al doende leert men. Deze vlogcamera bezit ongekend veel voordelen. Wat dacht je van : Interne beeldstabilisatie met 5 assen, Dynamic Active Mode, Framing Stabilizer. De compacte, nauwkeurige stabilisatie-unit, gyro-sensoren en geoptimaliseerde algoritmen behalen een stabilisatie tot wel 5,0 stappen. Dynamic Active Mode verbetert de stabilisatie verder met tot wel 30%, terwijl de Framing Stabilizer de positie van het hoofdonderwerp automatisch in het frame houdt met Dynamic Active Mode en op AI gebaseerde onderwerpherkenning.

camera review ZVEIL, Sony

Streamen en delen

De opnames die je hebt gemaakt, wil je uiteraard zo snel mogelijk delen. Ook tijdens een event, premiere of uitje, deel ik vaak beelden op Social media zoals op ons instagram kanaal. Dit kan eenvoudig via de nieuwe Creators’ App die ik in no-time had geconnect. Hiermee creëerde ik directe verbinding met de camera waarmee je de opgenomen beelden gemakkelijk in hoge resolutie op je telefoon kunt overzetten en daarmee gelijk delen. Met de vlogcamera stream je bovendien tot 4K 30p of Full HD 60p zonder bijkomende software. Zo deel je meteen al je nieuwe content met de wereld! Ideaal en voor mij een enorme pluspunt.

Kenmerken van de Sony ZV-E1

De details maken het verschil bij deze camera. Hierbij een recap van de vele voordelen.

• 12.1 megapixel fullframe back illuminated sensor met 15+ stops dynamisch bereik
  • 4K60p camera met 4K120p mogelijkheid (beschikbaar vanaf juni 2023 of later)
  • Fullframe 4K zonder pixel binning
  • Standaard ISO-bereik van 80 tot 102400 in videomodus
  • 10-bit 4:2:2 opname, S-Cinetone, S-Log 3
  • Vlog functies: Bokeh Switch, Product Showcase Setting, Soft Skin Effect, Face Priority AE.
  • AI-mogelijkheden voor geavanceerde AF, stabilisatie en tracking
  • Cinematig vlog-instellingen voor prachtige inhoud met één druk op de knop
  • Dynamische actieve modus voor gestabiliseerde opnamen uit de hand
  • Nieuwe generatie audiosysteem met digitale audio-interface en microfoon/koptelefoonaansluiting
  • USB-streamingmogelijkheden om content probleemloos te delen

Tot slot

Wat ik het leukste vind aan de ZVE1L vlog camera, is dat het een compacte, relatief lichte pocketcamera is waar je eer professionele beelden mee maakt. Je kunt het overal mee naartoe nemen waar het gebruik van de grote, professionele camera’s met afneembare lenzen niet is toegestaan en dan toch professioneel beelden schieten. Ook bij kinderfeestjes, zoals recent bij Zero 55 is dit een ideaal formaat en maak je scherpe foto’s.

Zelf sta ik als pers regelmatig langs de rode loper om verslag te doen van filmpremières en kan nu perfect snelle bewegingen opnemen, een interview afnemen, of prachtige high res foto’s maken. De kleuren zijn helder en de details zijn scherp. Ik ben dol op het editen van video’s en ook product video’s wil ik graag beter leren maken. Mijn mobiel voldoet niet meer en als je mijn insta feed bekijk, zie je de korrelige beelden. Deze vlogcamera is een aanwinst en kan dan ook neit wachten om mijn video’s naar een hoger level te brengen!

Liefs Olivette

Olivette is ook actief op Twitter | Facebook | Youtube | Instagram We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat