Daar stonden we dan, gestyled en al, in de lange wachtrij voor het exclusieve evenement van Botter x ELLE bij Four Amsterdam, de conceptstore waar streetwear, sustainaibility en luxe samenkomen. Samen met zo’n 200 andere Elle.nl genodigden wachtten we geduldig om naar binnen te mogen. Het was duidelijk: hier stond je niet zomaar binnen, de deur portiers lieten streng geselecteerde gasten naar binnen, terwijl de rest op hun nagels bleven bijten omdat iedereen voor ging…. ‘maar wij staan ook op de gastenlijst mompelde een influencer achter me”…
ELLE-proof wachten in de rij
Velen gaven niet op. De sfeer in de rij was vastberaden, met jonge vrouwen in zorgvuldig uitgekozen outfits en perfect gestyled haar, geheel ‘Botter proof‘. Ze wilden niet teleurgesteld naar huis. Maar na een uur wachten werd het duidelijk dat we niet zomaar op onze beurt wachtten. We stonden daar, zo leek het, om de lange rijen te laten zien aan de media – als levende figuranten voor de perfecte “fashion week”-plaatjes. Dit vermoeden werd bevestigd toen ik mezelf meerdere keren terugzag op sociale media bij o.a Four.
Na verloop van tijd vertrok een groot deel van de gasten buiten uit de rij, ontmoedigd door de lange wachttijd. Zelf bleef ik, vastbesloten om mijn investering in (reis)tijd en parkeergeld te laten lonen. Uiteindelijk, tegen elven, mochten we dan toch naar binnen, al was het gevoel van gastvrijheid en klasse weg. De late toegang en de lange wachttijd hadden de ervaring getemperd dat jammer is. Een evenement van deze allure hoort immers alle gasten, hoe laat ook, en of je editor in chief, inlfuencer of ELLE lezer bent, met evenveel aandacht en respect te behandelen. Of ben ik nu een Amsterdam Fashion nube en hoort dit erbij?
Feest van herkenning
Bij binnenkomst werd ik begroet door bekende gezichten: redacteuren, mode-insiders, en invloedrijke figuren uit de industrie. Het evenement was binnen goed bezocht en denk dat de organisatoren niet helemaal controle hadden op de gastenlijst en zich niet realiseerden hoe de frustratie onder gasten buiten op liep. Botter is dan uiteraard ook razend populair! Een drankje bij de bar zat er helaas niet in aangezien de rijen hier evenlang waren. Zonder ook maar iets genuttigd te hebben nam ik enkele impressie shots, schreef wat bevindigen op en ging huiswaarts.
Terugblikkend, vraag ik me af wat ik hierover moet schrijven. Het is duidelijk dat de organisatie een inschattingsfout heeft gemaakt. Hoewel het evenement op papier groots was en de vooraankondiging veelbelovend, liet de uitvoering te wensen over. Als merk wil je immers niet dat je gasten zich als figuranten voelen, vooral niet bij een evenement dat draait om exclusiviteit en beleving. Het was een avond met een bitterzoete nasmaak, en hopelijk leert de organisatie hiervan voor de toekomst. Om je toch een beeld te geven waar het die avond om draaide heb ik mijn schouders eronder gezet, want de samenwerking tussen ELLE en BOTTER is absoluut noemenswaardig!
Olivette
Volg je ons als op Facebook | Tiktok |Instagram | Pinterest | Youtube We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat