De air up® waterflessen zijn razend populair en heeft me sinds de lancering weten te intrigeren. Zou deze dranktechnologie daadwerkelijk bij jongeren werken en aanzetten tot meer water consumptie? Mijn dochter had het lang op haar verlanglijstje staan en ik wist niet zo goed wat ik er mee moest. Voor een drinkfles aardig aan de prijs, tot ze meer begon aan te dringen en ben in de materie gedoken…
Meer water drinken met Air up ®
Zou ik dan toch zwichten? Mijn doel was immers om de kinderen meer water te laten drinken. De air up® waterflessen hebben een vernuftig ontwikkeld systeem waarbij je aan de hand van een wetenschappelijk trucje jouw hersenen laat denken dat water een smaak heeft. Dankzij de toegevoegde geurpod speelt de drinkfles met onze zintuigen en tovert het water om in smaakwater. Voor haar 8e verjaardag kreeg onze dochter een Air up en haar reactie op onderstaande foto’s spreken boekdelen.
Proeven met je neus
De air up®-fles maakt gebruik van een neurologische truc: dat ook wel retronasaal ruiken via de mond genoemd wordt. Het belangrijkste onderdeel van de fles is dan ook de geurpod met geparfumeerde lucht, gemaakt van natuurlijke aroma’s. Via deze verwisselbare geurpods stroomt er lucht door je mond naar de neus zodra een slok water wordt gedronken.
Door je reukzintuigen ervaar je een smaakje terwijl je simpelweg kraanwater drinkt. Iedere geurpod kan smaak geven aan ten minste vijf liter kraanwater zodat je er onwijs lang plezier van hebt. En als je geurpod geen smaak meer geeft, vervang je het met jouw favoriete geur voor nog meer drinkplezier. Gezond, dorstlessend en minder suiker voor je kinderen.
Duurzaam alternatief voor wegwerpflesjes
Niet alleen gezondheid, maar ook duurzaamheid staat bij de makers van deze innovatieve waterflessen hoog op de agenda. Ze willen het overmatige gebruik van suiker in de vorm van frisdrank verminderen en tegelijkertijd plastic en CO2-uitstoot besparen. Het drinken van water wordt sterk gestimuleerd dat daarbij een gezondere levenstijl ondersteunt.
De drinkfles heeft 25 tot 50 keer minder plastic nodig dan een liter smaakdrankjes. Tegelijkertijd vermindert het ook CO2-uitstoot doordat het aanschaffen van flesjes frisdrank niet meer nodig is. De fles zelf is overigens gemaakt van BPA-vrij Tritan™ en het mondstuk is gemaakt van voedselveilige siliconen die ook in de meest veilige fopspenen worden gebruikt. De geurpods zijn daarnaast 100 procent recyclebaar en de aroma’s zijn 100 procent natuurlijk. Je zult versteld staan van het effect en ik heb de kidneren nog nooit zoveel water zien drinken.
Onze eerlijke mening
Verwacht niet dat het je frisdrank, of fruitsap zal vervangen. Deze waterfles lest je dorst waarbij je een geursensatie ervaart. Water drinken krijgt daarbij een extra dimensie dat bij kinderen en ook mijzelf heel goed werkt. Mijn jongste zoontje vond het nog naar water smaken, maar tsja… hij is wellicht iets te veel suiker verslaafd, de snoepkont.
Wij zijn fan van het concept! Mijn dochter is al maanden dol op haar roze air up waterfles en de oudste is dolgelukkig met de Steel Bottle air up®-fles die hij met kerst heeft gekregen. Deze fles is een aanrader in gebruik, ziet er ook zeer stijlvol uit en is geheel te personaliseren met diverse accessoires. De fles is circa 450 gram en heeft een inhoud van 480ml. Deze air up®-fles is geschikt voor water mét en zonder bubbels.
Collectie Air up
Op de Air up website is een ruime keuze aan kleuren waterflessen met verschillende accessoires en smaken. Van koffie tot cola en van kersen tot heerlijke wintersmaken. Op de website zijn er regelmatig combinatiesets verkrijgbaar inclusief vernieuwde smaken.
Toegegeven, het is prijzig in vergelijking met andere waterflessen, maar geen van allen heeft deze geursensatie. Je betaalt voor iets unieks, innovatiefs en je zult zien: je zult meer water drinken dat geen enkele andere waterfles bij mij voor elkaar heeft gekregen. En houd zeker hun socials in de gaten voor nieuwe product lanceringen. Om terug te komen op de titel van dit artikel, wij vinden het een YAY!
Think new, drink new
De ontwikkeling van Air up kwam tot stand nadat een horlogemaker, productontwerper, levensmiddelentechnoloog en twee bedrijfseconomen hun krachten bundelden. Dit leidde tot een wereldprimeur als resultaat: bijna drie jaar ontwikkelen en meer dan 200 verschillende ontwerpen verder, lanceerden de uitvinders on 2019 de air up®-drinkfles in Duitsland. Inmiddels verovert het de hele wereld en wordt er steeds meer water gedronken!
Liefs Olivette
Olivette is ook actief op Twitter | Facebook | Youtube | Instagram We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat