Delen vinden we super lief

Dit is één van de krachtigste reclame campagnes die ik ooit heb gezien. Het zal wel door mijn hormonen komen, maar ik realiseer me dat niet iedereen het thuis heeft getroffen met een behulpzame eega. Als vrouw neem je snel de opvoedkundige & huishoudelijke rol op je. En in India liggen die rollen nog net even wat anders dan in ons geëmancipeerde Nederland.

Powervrouwen
Het wasmiddel Ariel laat op een mooie manier zien, dat normen en waarden van generatie op generatie worden doorgegeven. Het bedrijf Procter & Gamble heeft er goed over nagedacht en heeft deze mooie video in India gelanceerd. Ik werd er door geroerd, want eerlijk is eerlijk wij vrouwen zijn “Powervrouwen”!

#ShareTheLoad
De video promotes de hasthag  #ShareTheLoad en eindigt met de krachtige woorden; ‘Why is laundry only a mother’s job?’ Waarom is de was altijd de taak van een moeder? Bekijk de video maar snel en oordeel zelf; Voor mannen is het nooit te laat. De campagne is nabij te volgen op de facebook pagina van Ariel India
De volledige brief van de vader aan zijn dochter is:

‘My baby girl, you used to play house and now you manage

your own house and your office.

I am so proud.bAnd I am so sorry.

‘Sorry that you have to do this all alone.

Sorry that I never stopped you, while you were playing house.’

‘I never told you that it’s your job alone, but your husband’s too.

But how can I say it… when I never helped your mom either?

‘And what you saw, you learnt.

‘Your husband must have learnt the same from his dad.

While playing house, he would have pretended to watch TV

while you would have pretended to make tea.

‘I’m sorry on behalf of his dad. Sorry on behalf of every dad who

set the wrong example.

‘But it’s never too late for change.

 I will make a conscious effort to help your mother

with the household chores.

‘I may not become king of the kitchen, but I can at least help out.

‘All these years, I’ve been wrong,

it’s time I set things right.’

‘Yours, Papa.’


Delen vinden we super lief