Delen vinden we super lief

Met LEGO® VIDIYO™ regisseren kinderen hun eigen muziekvideo’s op de beat van wereldberoemde en lokale artiesten, in een veilige online omgeving.

Speels en innovatief

De LEGO® VIDIYO™ is een speelse en innovatieve manier om muziekvideo’s te maken waarbij kinderen hun creativiteit de vrije loop kunnen laten, door hun eigen muziekvideo’s te regisseren. Het is een interactieve app waarin ze de hoofdrol spelen en waarin LEGO minifiguren tot leven komen. Het is grappig om te zien hoe snel kinderen het door hebben en er in op kunnen gaan. Na het creëren laten ze het me gelijk zien zonder dat het gelijk ergens online staat, heel fijn! Mocht je het willen dan kunnen de video’s gedeeld worden met anderen in een veilige online omgeving. Bij ons thuis een groot succes en er wordt al aardig gespeeld en gecreëerd.

Anonimiteit en extern toezicht blijft gewaarborgd

LEGO VIDIYO

Het is een nieuw platform dat zich richt op kinderen van 7 tot 10 jaar en vormt een unieke combinatie tussen fysiek en digitaal spelen. Met LEGO VIDIYO gaan kinderen aan de slag met hun eigen muziekvideo’s waarin ze optreden aan de zijde van bandleden in de vorm van coole LEGO minifiguren. Het is eenvoudig voorkleintjes om te ontdekken waarbij hun favoriete muziek gekozen kan worden uit een wijd repertoire. Er is een grote keuze uit nationale en internationale artiesten, die verbonden zijn aan Universal Music Group.

Anonimiteit

De muziekvideo’s kunnen overigens pas online gedeeld worden na geverifieerde toestemming van een ouder en nadat de clip in-app gecontroleerd is, zodat anonimiteit en extern toezicht op alle inhoud die naar de app-feed wordt geüpload, gewaarborgd zijn. Ouders kunnen erop rekenen dat hun kinderen met LEGO VIDIYO hun creativiteit de vrije loop laten in een veilige online omgeving. Toch wel een fijn idee, aangezien ik TikTok als moeder nog steeds niet omarmt hebt en ook nooit zal downloaden.

Unieke optredens en opvallende bandleden.

Het is een compleet nieuwe app waarin minifiguren die door middel van augmented reality tot leven komen. De ‘Beatbits’-special effects zorgen voor een eindeloze combinatie aan bewerkingsopties. Dit is hoe het werkt:

  • Kies in de app een nummer uit een breed scala gevestigde artiesten – zowel hedendaagse hitlijst-toppers als welbekende klassiekers.
  • Stel je band samen uit een levendige collectie minifiguren die je zelf vormgeeft en tot leven brengt met de AR-technologie in de LEGO VIDIYO-app.
  • Door middel van BeatBits, scanbare elementen in de LEGO VIDIYO-app, ontgrendel je digitale effecten waarmee je de muziekvideoproducties kan personaliseren. Denk daarbij aan bling-bling effecten, confetti douches of X-ray-zicht. Daarnaast kunnen ze ook audio-effecten selecteren zoals DJ-scratching, een hoge muizenstem of een saxofoonsolo. Hilarisch om de filmpjes terug te zien van de baddito’s. Daarnaast zitten er ook leuke typische moves en gimmicks in, zoals breakdancen of surfen op een haai.
  • Kies je podium. Parken, slaapkamers, achtertuinen of een setting met LEGO stenen: LEGO VIDIYO muziekvideo’s kunnen zich werkelijk overal afspelen. In slechts drie seconden scant de app je locatie en begint het aftellen naar de productiefase.
Jonge videomakers experimenteren naar hartenlust met alle unieke features
die LEGO VIDIYO te bieden heeft
  • Door wens BeatBits te selecteren, nemen kinderen de creatieve controle over hun eigen muziekvideoproductie, en halen hun beste dansmoves boven in een performance van 60 seconden. Deze video kan dan later worden ingekort tot deelbare clips van 5, 10, 15 of 20 seconden.
  • Clips worden vervolgens geüpload naar de app-feed; dit kan echter pas nadat de inhoud kritisch is beoordeeld. Inhoud met persoonlijk identificeerbare informatie, zoals kinderen die in de video meespelen, wordt niet goedgekeurd om te uploaden naar app-feeds. Wel kan deze lokaal ‘in-app’ worden opgeslagen, zodat vrienden en familie er in besloten kring er van kunnen genieten.

Creatieve ontwikkeling en verbeelding.

Muziek en creatief spel, zijn fundamenteel in het leven van kinderen, zo blijkt uit uitgebreid onderzoek van zowel de LEGO Group als Universal Music Group. *

  • 89% van de ouders zegt dat muziek helpt bij de ontwikkeling van creatieve vaardigheden, terwijl 83% aangeeft dat het helpt om vertrouwen op te bouwen.
  • 94% van de ouders gelooft dat het spelen met LEGO stenen helpt bij het ontwikkelen van creativiteit, 91% stelt dat het probleemoplossend denken verbetert en 89% geeft aan dat het vertrouwen opbouwt.
  • 74% van de 5- tot 12-jarigen zegt dat muziek hen helpt om contact te maken met vrienden*, terwijl meer dan de helft van de kinderen van 6 tot 10 jaar bevestigt dat ze elke dag naar muziek luisteren.

Uniek samenspel tussen muziek en LEGO stenen.

LEGO VIDIYO is de eerste samenwerking tussen de LEGO Group en Universal Music Group, nadat de twee bedrijven hun partnership aankondigden in april vorig jaar. De LEGO Group investeert sinds 1932 in het inspireren en ontwikkelen van kinderen door middel van spel.

UMG voegt op zijn beurt, als wereldleider in de muziekindustrie, een breed assortiment lokale en wereldbekende muziek toe aan LEGO VIDIYO. We kunnen hier dus nog veel van verwachten!

Ga je het met ons mee ontdekken? M’n dochter is er in ieder geval met mijn telefoon en de App ervandoor 😀

Liefs Olivette

Olivette is ook actief op Twitter Facebook Youtube Instagram We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat

* LEGO Play Well Study 2020: Enquête uitgevoerd bij 18 verschillende markten tussen mei en juni 2020. In het totaal werden 18.117 ouders met kinderen tussen 1,5 en 12 jaar en 12.591 kinderen tussen 5 en 12 jaar bevraagd.
** UMG Music 2019: Consumptiestudie bij 6- tot 10-jarigen en 11- tot 13-jarigen in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en de Verenigde Staten, bij 1.500 kinderen en 1.200 ouders.

Delen vinden we super lief