Delen vinden we super lief

Een weekendje weg is altijd een goed idee, al is dat met een druk gezin lastig plannen en oppas arangeren. Eén nachtje weg is eenvoudiger en daar maak je deze drukke mama al enorm blij mee. Samen met manlief gingen we naar Van der Valk Tiel en doken we onder in een fijn hotel, zonder kinderen of verplichtingen. Samen zijn en weer tijd voor elkaar hebben en urenlang ouwehoeren. Weer verdrinken in elkaars ogen en keihard lachen om elkaars stomme grappen. Met mijn eega kan ik heel goed op stap. We doen het te weinig, dat realiseerde me ook weer dit weekend. Wat is het fijn om met hem samen te zijn. We gingen naar ‘Hotel Van der Valk Tiel’ waar e een warm welkom kregen.Van der Valk Tiel

Hotel Van der Valk Tiel

Hotel Van der Valk Tiel is centraal gelegen in de Betuwe en ideaal voor liefhebbers van fietsen en wandelen. De omgeving is prachtig en zeer groen. De regio wordt gekenmerkt door kronkelende riviertjes, boomgaarden, leuke dorpjes met oude stadskernen zoals Buren en natuurlijk de Hanzestad Tiel. Bij de receptie is er ook een map vol leuke ideeën met een grote keuze aan attracties en dagtripjes in de omgeving. Voor ons was de locatie prachtig aangezien het op steenworp afstand is van Apeldoorn waar onze kinderen die nacht logeerden.

Kamer

We hadden een fijne kamer op de 10e verdieping met schitterend uitzicht over Tiel en de groene omgeving. Voor slechts 15€ hadden we een upgrade en dat vind ik het wel waard. Na het inchecken en de kamerinspectie zijn we naar het centrum gereden. Dit hadden we ook per voet kunnen doen. In nog geen tien minuten ben je hier gearriveerd vanaf het hotel. Ook kun je fietsen huren bij het hotel. Nu we eindelijk met zijn tweetjes er op uit gingen, zou het terras naar ons lonken met het mooie weer en zo geschiede.

• Shop till you drop

Shoppen en lunchen kun je zeer goed in het oude centrum van deze leuke stad. Manlief kon het ook niet laten om alvast een 40-jaar slinger te kopen. De pester ! Voor mij is het pas in december zover. Hij heeft nu nog een jonge dertiger als eega! Wel lief dat hij me er alvast een cadeautje bij kocht; nieuwe schoenen, de cutie… Maar echt niet dat hij hier mee weg komt… in december mag hij zichzelf overtreffen ;-D

Flipje

In Tiel ontkom je niet aan het Flipje en Streekmuseum dat is gevestigd in een historisch pand uit 1789. We twijfelende heel even of we hier wel zin in hadden aangezien het prachtig weer was. toch zijn we gezwicht. Want wie kent Flipje nu niet! In het museum kom je alles te weten over de regio en over Flipje van Tiel, het bekende fruitmannetje van de jam. We hebben ons hier smakelijk vermaakt. Een andere aanrader is een bezoekje aan het Betuwemeer Tiel in het plaatsje Kapel-Avezaath, dat een grote verscheidenheid watervogels kent. In de omgeving is heel veel leuks te ontdekken!

Hotel Van der Valk Tiel

In het centrum van Tiel is er elke zaterdag een leuke markt dat reuring geeft. Vanaf één van de gezellige terrasjes kun je mensen kijken, kletsen met andere terras gasten en uren van de zon genieten. Aangezien het aspergetijd is, hebben we ruim ingeslagen op de markt met als toetje verse aardbeien. De stadswandeling van de VVV is ook een aanrader! Daarmee kom je op de mooiste plekjes van Tiel. Dit lieten we voor wat het is en gingen weer bijtijds richting het hotel.

Van der Valk Tiel het beste ouderschap als ik heel eerlijk ben

Aperitief Van der Valk Tiel

De Sky bar op de bovenste 16e verdieping van het Van der Valk Tiel had live muziek en was zeer sfeervol. Hier namen we de aperitief voordat we naar het dinerzaal vertrokken. Het mocht wel gevierd worden dat we samen op pad waren en vieren het in stijl met verschillende soorten gin tonic. Het hotel zouden we toch niet meer verlaten en het uitzicht was top. Het personeel is gastvrij zoals we in elke Van der Valk gewend zijn. Mijn hotelschool mannetje wees me op de tactiek die ze hebben om je glas steeds maar weer bij te vullen. Dit begon iets té opzichtig te worden, maar ze zorgen er in ieder geval voor dat ons aan niets ontbrak. Al het personeel was goed geschoold.

Van der Valk Tiel

Dinnertime

We hadden om 8 uur in het restaurant gereserveerd van Van der Valk Tiel. Het was er gezellig druk. Ik had van te voren een drie gangen diner gekocht en daar heb ik achteraf spijt van. De originele menukaart sprak me veel meer aan! Het gezelschap was top, maar eerlijk gezegd vond ik het eten niet enorm valk-waardig. De kleine kaart gaf keuze uit drie eenvoudige gerechten. Ik raad dan ook de vaste menu kaart aan, dan heb je net even wat meer clash keuze! De wijnkaart was ook ok. De serveerster had er niet heel veel ervaring mee, maar no-worries ik heb mijn eigen wijnkenner mee.

Videoreview Van der Valk Tiel

In onderstaande video geven we je een kijkje achter de schermen van onze belevenissen in het hotel Van der Valk Tiel

Ontbijt Van der Valk Tiel

Van der Valk Tiel

Hotel Van der Valk Tiel

Het ontbijt was uitgebreid en de kok bakt een heerlijk eitje naar wens of een lekkere pannenkoek. Wel jammer dat de kok de eieren uit een pak haalde en niet vers voor je neus bereidt. Het was van een Duits merk, tipte manlief me. ‘Ruhrei’ uit pak, ik kende het bestaan er niet eens van. Wel jammer, want daar gaat mijn vers gebakken eitje. De keuze uit het fruit beviel me wel enorm goed, met yoghurt en granol….mmmm We konden de wereld weer aan met lekkere koffie en een stevig ontbijt. De taartjes heb ik overigens laten staan! Niet goed voor mijn salsa billen.

• Tijd voor elkaar

We hebben genoten van een nachtje weg. Je hebt weer even tijd voor elkaar en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Bij Van der Valk ben je altijd in goede handen. We hebben veel bijgekletst, zijn gek genoeg vrij vroeg naar bed gegaan en hebben fijne gesprekken gevoerd. gewoon weer oprechte aandacht voor elkaar.

We plannen zeer snel weer een nachtje weg. Tip: je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief van van der Valk. Je blijft dan up-to date en krijgt regelmatig een leuke aanbieding.

Lees ook: Valk hotel Apeldoorn, dit is wat wij er van vinden, incl videoimpressie

Liefs Olivette

Olivette is ook actief op Instagram Twitter Facebook Youtube We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat.