Delen vinden we super lief

Fisher-Price is het zeer toonaangevende speelgoedmerk voor baby’s en kleuters, waar ook ik groot mee ben geworden. Het merk viert dit jaar groot feest en mag maar liefst negentig kaarsje uit blazen! Het is een merk dat ik een warm hart toedraag. Het is kleurrijk, onverwoestbaar en daarnaast was de lancering van de nieuwe speelgoed collectie zo’n 4 jaar geleden één van mijn eerste persevents. Ik vier dan ook graag dit jubileum met Fisher Price mee.

Een van onze favoriete Fisher Price producten bij ons thuis

Toonaangevende speelgoedmerk

Fisher-Price is het internationaal toonaangevende speelgoedmerk voor baby’s en kleuters. Dit is een enorme mijlpaal voor het baanbrekende en bekende Amerikaanse bedrijf dat in juni 1930 werd opgericht. In al die jaren heeft Fisher Price miljoenen kinderen gelukkig gemaakt met het mooiste en kleurrijkste speelgoed. En in de rijke geschiedenis hebben ze doro de jaren heen heel veel innovaties op hun naam mogen zetten.

Fisher price, kleurrijk, speelgoed, 90 jaar
THE CHATTER TELEPHONE_FISHER-PRICE 90TH ANNIVERSARY_THE TOY EVOLUTION

Het merk nam bijvoorbeeld als eerste de term ‘Preschool Toys’ (1934) in de mond en maakte als eerste gelicentieerd speelgoed. Daarnaast was Fisher Price één van de eerste bedrijven die kleuters spelenderwijs laat coderen via de bekroonde Code-A-Pillar (2016).

L6556

Happy Kids

Al negentig jaar lang maakt Fisher Price kinderen gelukkig met innovatieve producten die ouders en kinderen al generaties lang dichter bij elkaar brengen. Het stemt ze dan ook heel blij dat ze samen met kinderen deze mijlpaal mogen vieren”, aldus Diane Magne, marketingmanager bij Mattel Benelux. 

Fisher-Price heeft ook een lange staat van dienst als het gaat om maatschappelijke verantwoordelijkheid en hulp aan de samenleving. Tijdens de Tweede Wereldoorlog, in de jaren 1940, schakelde Fisher-Price over op de productie van medische voorraadkisten en ander hulpmateriaal. En dat amper tien jaar na zijn oprichting. “Als ze onze fabriek nodig hebben voor de oorlog, stellen we de productie van speelgoed wel even uit”, zei een van de oprichters, Herman Fisher, toen”.

Covid & #ThankYouHeroes

Tijdens de wereldwijde COVID-19-pandemie in 2020 bracht Fisher-Price een speciale verzamelcollectie van actiefiguren en Little People Community Champions, de zogenaamde #ThankYouHeroes, uit. De opbrengst daarvan gaat volledig naar goede doelen die zich inzetten in de strijd tegen COVID-19.

fisher price, Fisher price, kleurrijk, speelgoed, 90 jaar

Een prachtig initiatief en een eerbetoon aan de echte helden uit de gezondheidszorg en het alledaagse leven. Het was bedoeld om eerste hulp verleners een financieel duwtje in de rug te geven”, vertelde Chuck , Senior VP bij Fisher-Price en Global Head of Infant and Preschool bij Mattel. “Of dit speelgoed nu wordt geschonken uit erkenning voor iemand die aan de frontlinie werkt of kinderen helpt om te praten over hun gevoelens, we hopen dat Fisher-Price-speelgoed, en spelletjes in het algemeen, het leven van kinderen en volwassenen wat draaglijker kunnen maken in deze moeilijke tijden.”

‘Let’s Be Kids’

Fisher Price lanceerde onlangs ook een meerjarige, uitgebreide marketingcampagne met als titel ‘Let’s Be Kids’. Kinderen zien de wereld met optimisme en humor en deze campagne is een ode aan hen. De campagne nodigt volwassenen ook uit om het kind in zichzelf wakker te maken en het plezier van het spelen te herontdekken. heerlijk en daar doe ik graag aan mee! Van harte Fisher price! We proosten op jullie met een kleurrijk en feestelijke milkshake!

Liefs Olivette

Olivette is ook actief op TwitterFacebook |YoutubeInstagram We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat


Delen vinden we super lief