Delen vinden we super lief

Recent verbleef ik in Värnamo, een Zweeds dorpje in de bossen van Småland, waar een Lions embleem in de hotel lobby pronkte. Als Lion werd ik er hier aan herinnerd dat je als lid van een Lions club, een schakel bent in een groter geheel. Een ieder van ons is ongetwijfeld in de verste uithoeken van de wereld een Lions embleem, logo, of lokale Lions activiteit tegen gekomen. Al ben je in Azië, Amerika, of een klein Frans dorpje, lions zijn met elkaar verbonden en heten elkaar meer dan welkom.

Goed doen

lions, lions nederland, lidmaatschap, elitair, elite, lions lid, Lions club Appelthorn. Lion , Lions Service club

Toen ik met lokale media sprak over de liefdadigheidsprojecten van onze Lions club Appelthorn, moest ik uitleggen wat Lions precies doen. En dat gebeurt me vaker als ik bedrijven benader voor sponsoring, of deelname aan een goede doelen actie. Vanuit mijn Lions- en marketing hart vertel ik dan ook graag wat een ‘Lions Service club’ inhoudt en merk dan al snel meer enthousiasme op. We zijn namelijk geen elitaire businessclub, maar een organisatie met wereldwijd zo’n 1,4 miljoen leden dat al meer dan 100 jaar actief is voor de medemens. En hoe!

We zijn ’s werelds grootste serviceorganisatie en maken écht het verschil. Het is vaak hartverwarmend hoeveel Lions hun steentje bijdragen bij lokale en ook internationale acties op een immateriële wijze, of via donaties. Maar waarom weten zo weinigen dit?

Sharing is caring

lions, lions nederland, lidmaatschap, elitair, elite

‘Onbekend maakt onbemind’ en als marketeer van beroep, maak ik me graag sterk om het imago op te poetsen. Dat kan ik echter niet alleen! Mijn oproep aan alle Lions leden is dan ook; laat zien wat we doen, al is het via het lokale suffertje, social media, of aan de buurman. Tag het goede doel, mede leden, de gemeente en ook zeker Lions International.

Door de buitenwereld te laten zien wat er zoal georganiseerd wordt om de maatschappij mooier te maken, bereiken we meer mensen en hebben onze acties veel meer impact. De positieve verhalen van de ene club heeft vervolgens ook een positief effect op andere clubs in het land waarmee we elkaar versterken in het We serve gedachtengoed.

passie verschil maken

Stapje voor stapje vegen we dan samen het imago van ‘oubollige herenclubs‘ van tafel door over de diversiteit aan initiatieven te praten op Linkedin, social media, pers en media. Want de Lions doen er toe. Er wordt zo ontzettend veel dankbaar werk verricht dat een podium verdient. En daarmee maakt het niet uit of het over de gezamenlijke opbrengst van € 335.000,- gaat voor het Prinses Máxima Centrum, of de lokale handjes uit de mouwen actie! Samen zaaien we het zaadje van compassie en maken we het verschil.

En in Värnamo, Zweden keek ik met gepaste trots online of ze toevallig een Lions bijeenkomst hadden die avond. Kon ik ze gelijk tippen dat ze het verkeerde logo op de website gebruiken. Een sterk merk is immers ook een consequent gebruik van onze huisstijl, want we doen echt niet onder aan een Coca cola, Apple, of Nike…

I Say it out loud, I am a Lion and Proud

Marjolein Goedhardt-Westerbaan
Lions club Appelthorn – Apeldoorn

Hieronder de column gepubliceerd in het Lions Magazine

Liefs Olivette

Olivette is ook actief op Twitter | Facebook | Youtube | Instagram We vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat


Delen vinden we super lief