Delen vinden we super lief

We wisten al wel dat generatie Y met duurzaamheid bezig is! Wat me wel verbaasde, is dat 75% van hen de komende weken op jacht gaat naar groene cadeaus. Je begrijpt dat dit een buitenkans is voor duurzame ondernemers. Wat vooral opvalt is dat de nieuwe generatie is uitgekeken op spullen van lage kwaliteit dat gemaakt is in lagelonenlanden. Best opvallend met de opkomst van AliExpress, Primark en de grote groei van Action, maar dat daargelaten. Er wordt meer gezocht naar eerlijk gemaakte kwaliteitsproducten. En dan met name producten waarbij rekening wordt gehouden met het milieu.

Onderzoeksresultaten

Het babymerk Ukje liet een onderzoek uitvoeren onder haar klantenbestand en
vroeg haar klanten waar ze bij het aanschaffen van cadeaus specifiek op letten. Opmerkelijk is dat het merendeel duurzaamheid het belangrijkste vinden. Het lifestylemerk ontwerpt en produceert hoezen voor A-merk babymeubels, zoals bijvoorbeeld de Tripp Trapp-kinderstoel van Stokke, de wipstoel van BabyBjörn en de meeste autostoeltjes.

Duurzaam cadeau van Ukje

Het is wel te begrijpen dat 80% van de mensen dit jaar kiest voor ‘groene’ cadeaus. Dit zien ze ook terug bij het babymerk Ukje, de hoezenwalhalla voor babymeubilair! Hier is duurzaamheid vooral zeer belangrijk. Kindermeubels krijgen echt een tweede leven met een Ukje hoes. Ook voorkom je er slijtage mee en voorzie je een 2e-hands exemplaar binnen no-time van een compleet nieuwe look.

Ook een fijne gedachten is dat een deel van de gebruikte stoffen biologisch is en de verzendzakken zijn composteerbaar. Daarnaast is het merk onlangs een samenwerking aangegaan met I-did waarbij de gebruikte hoezen gerecycled worden tot vilt. Ook gaat nog eens 1% van de omzet naar het goede doel. Op naar een groen december!

Ontspullen!

Ook heel leuk om te delen is dat 40% van de respondenten het liefst iets wil vragen voor zijn kind of huisdier. De huidige generatie ouders is dus niet alleen groen bezig, maar denkt ook aan de ander. Verder is 60% het afgelopen jaar bezig geweest met ‘ontspullen’. Deze trend neemt steeds serieuzere vormen aan. Want waarom zou je jezelf vermoeien met rommel om je heen? Best herkenbaar in ons gezin. We hebben zoveel spullen in ons huis! Aankomende vakantie ga ik dan ook zeker de kasten uitruimen om met een goed gevoel 2020 in te duiken, goede voornemens of niet!?

Over Ukje

Ukje begon met het ontwerpen van een knalroze wipstoelhoes en is nu ruim 8 jaar later uitgegroeid tot een hoezenwalhalla voor babymeubilair. Sifra Douma, directeur van Ukje, is daarmee dagelijks succesvol bezig met de sterke internationale groei van haar bedrijf. Happy Family’s is haar credo! En dat lukt wel met kleurrijke, vrolijke hoezen dat zorgt voor een groener gezinsleven!

Ook tof om te weten is dat Ukje een Fairmade product is waarbij de naaisters een eerlijk loon krijgen. Daarnaast doneert het bedrijf 1% van de omzet aan de charitatieve instelling Compassion. Hierdoor krijgen er nu 18 kinderen in Peru onderwijs, eten en gezondheidszorg. Nobel!

Liefs Olivette,

Olivette is ook actief op TwitterFacebook Youtube Instagram en vinden het superleuk als je een berichtje achterlaat


Delen vinden we super lief